عشق چیست

عاشقانه

عشق چیست

عاشقانه

۱۰ قدم تا اعتماد به نفس


تاکنون چند تا نوجوان و یا جوان دیده‌اید که اعتماد به نفس بالایی داشته باشند؟ اعتماد به نفس داشته باشند نه غرور، چون غرور و کبر با اعتماد به نفس فرق می‌کند. با رعایت نکته‌های زیر می‌توان اعتماد به نفس را تجربه کرد:

1 -سرشار از عشق به خود و عشق به دیگران باشید.....

2 -هنگام مواجه شدن با یک تصمیم مشکل یا قرار گرفتن بر سر دوراهی، آن را سخت جلوه ندهید و با افرادی که در آن زمینه تجربه دارند مشورت ‌کنید و بی‌گدار به آب نزنید.

3 -به نقاط ضعف خود آگاه باشید و همیشه از موضع قدرت استفاده ‌کنید نه ضعف. زندگی هدفمند داشته باشید و تلاش ‌کنید به هدفتان برسید.

۴- هر روز با شوق از خواب بیدار‌شوید و هنگام تصمیم‌گیری شک و دو دلی نداشته باشید.

5 -همیشه نیمه پر لیوان را ببینید یعنی مثبت فکر ‌کنید و در اطراف خودتان هم آدم‌های مثبت‌اندیش را برای دوستی انتخاب ‌کنید.

6 -مهارت‌های ارتباطی را یاد بگیرید و قبل از هر گونه اظهارنظر به دقت و با حوصله به حرف‌های دیگران گوش ‌کنید. مشکل خود را با لحنی شیوا و موثر بیان‌کنید.

7 -سعی ‌کنید خود را در اجتماع و محیطی که در آن زندگی ‌می‌کنید، خوب معرفی کنید، لباس‌های مرتب و تمیز بپوشید و از خرید لباس‌هایی که به شما نمی‌آید حتی اگر مد روز باشد خودداری کنید.

8 -در صورت لزوم با قاطعیت رفتار کنید. با بیانی آرام و منطقی حق خود را بگیرید. بیشتر اهل سازش و مصالحه باشید نه مخالفت.

9 -احساسات خود را کاملا کنترل کنید حتی در ناامیدی. قبل از هر حادثه هیجان‌انگیزی آرامش را تمرین ‌کنید.

10 -خوب غذا بخورید و سعی ‌کنید از خوردن غذاهای چاق کننده و مواد ناسالم پرهیز کنید و محیط اطراف خود را همیشه تمیز و پاکیزه نگه ‌دارید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد